T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİNGÖL / MERKEZ - Bingöl Anadolu İmam Hatip Lisesi

DÜNYANIN ATEŞİ VAR-THE EARTH HAS A FEVER PROJECT

May

May

Röportaj etkinliğimizde öğrencilerimiz önceden hazırladıkları soruları ilimizde yaşayan insanlara ve öğretmenlerine sordular. Öğrencilerimiz bu etkinlikte küresel ısınma nedeni ile çevremizde oluşan değişiklikleri hatırlatmak istemiştir. Röportaj etkinliğinden sonra hepimizde küresel ısınma konusuda çok büyük bir farkındalık oluştuğunu gördük.

May

Çevre temizliğinize önce okulumuzdan başladık. Bu etkinliğe okulumuzda bulunan diğer gönüllü öğrencilerimizin de katılmasını sağladık. Okulmuzun bulunduğu sokakta ve farkındalığı arttırmak için Serkan Akyaz ilköğretim okulunun bahçesinde de çevre temizliği yaptık. Bu etkinlik sokağımızda, öğrencilerimizde ve halkta farkındalığın artmasını sağladı. Öğrencilerimiz çevreden ve okulmuzdan olumlu tepkiler aldılar. Öğrencilerimizin keyif aldığı ve farkındalıklarının arttığı bir etkinlik oldu.

May

Dünya su günü çalışmamız kapsamında öğrencilerimiz ile dikkat çekmek amacıyla okul panomuzu hazırladık. Bu sayede okulumuzdaki öğretmen, öğrenci ve velilerimizi su tasarrufu konusunda bilgilendirdik. Ayrıca canva web-2 aracını kullanarak bilgilendirici broşürler hazırladık. Hazırladığımız broşürleri sokakta ve okulumuzda dağıttık. Dağıtırken suyun ve su tasarrufunun önemini anlattık. Öğrencilerimiz için farkındalık oluşturan ve özgüvenlerine katkı sağlayan güzel bir etkinlik oldu.

May

ÇÖP ART etkinliği kapsamında öğrecilerimizle birlikte pano hazırladık ve ahşap paletten kitaplık yaptık. Panomuzu, öğrencilerimizin okulun muhtelif yerlerinden topladıkları atık materyallerden yaptık. Çöpleri sanata dönüşürmek öğrencilerimizin keyif aldıkları bir aktivite oldu. Kitaplığımızı yaparken öğrencierimizin güveliği içi okul personelimizden yardım aldık. Paletlerimizi önce kesip kitaplık şekline getirdik. Kenarlarını atık halat ipleriyle süsledik ve görüntüyü güzelleştirmek için boyadık. Personelimizin yardımıyla kütüphanemize astık. Kitaplık raflarını kitaplarla doldurabilmek için, okulumuzdaki öğrencilere ve öğretmenlere etkinliğimizi ve projemizi anlatarak kitap bağışlamalarını istedik. Büyük ilgi gören etkinliğimiz sayeside kitaplık rafımızın bir gün içinde kitaplarla doldurmayı başardık. Güzel ve keyif veren bir etkinlikti.

May

Öğrencilerimiz ile birlikte öncelikle Padlet web-2 aracını araştırdık ve bu aracın nasıl kullanılacağını öğrendik. İlimizin eski fotoğraflarını bulabilmek için Bingöl valiği ve Bingöl Belediye'si ile işbirliği yaptık. Bunları yaparken öğrencilerimizin özgüvenleri, iletişim becerileri arttı ve telif hakkının ne olduğunu öğrendiler. İlimizin eski ve yeni fotoğraflarını kıyasladığımızda Bingöl'de yaşayan insanların doğayı çok fazla tahrip etmediklerini ve özellikle ağaçları koruduğunu görmek bizi mutlu etti ve öğrencilerimiz için olumlu örnek oldu.Bu etkinlikle farklı şehirlerin eski ve yeni halini görme imkanı bulduk. Keyif aldığımız yeni bir web-2 aracı ve etkinlik oldu.

May

Karbon ayak izi etkinliğimizde http://www.karbonayakizi.com/calculator/calculator.aspx ,öğrencilerimiz doğalgaz,elektrik,sıvı yakıt,fosil yakıtlar, araç kullanımları, toplu taşıma kullanımları ve aldıkları kıyafet sıklığına kadar olan sorulara cevap verdiler. Sonrasında sonuçları birlikte değerlendirdik. Türkiye ve Dünya ortalamasına göre nerede olduğumuzu anladık ve bunu telafi edebilmek için yapmamız gerekenleri tartıştık. Bizim ve öğrencilerimiz için çok faydalı ve bilgilendirici bir etkinlik oldu.

May

Word Art etkinliğimiz öğrencilerimizin birçok yönden gelişimine katkı sağladı.Öncelikle öğrencilerimizİLile bizde Word Art Web 2.0. aracı ile tanıştık ve oldukça keyif aldık.Ünitelerimizin sonunda beyin fırtınası yapmak adına Word Art aracını düzenli olarak kullnamaya devam ettik.Öğrencilerimiz harflerini oluştururken beyin fırtınası tekniği ile projemizle ilgili kelimeler yazdılar.Aynı zamanda kelimeleri yazarken ingilizce kelimeler kullanarak dil becerilerinin gelişmesine katkı sağladılar.Etkinlik sonucunda ortaya çıkan ortak ürünümüz öğrencilerimizi bu aracı kullanmaya daha da motive etti.

May

'Ağaç dikmek için en iyi zaman 20 yıl öncesidir. İkinci en iyi zaman ise şimdidir.' Çin Atasözü. Öncelikle ders kitabımızda geçen bu atasözünü öğrencilerimizle tartıştık. Ağaçların doğaya katkısını araştırdık. Öğrencilerimizin isimlerini microsoft powerpoint kullanarak yazdık. Çıktısını aldığımız isimlerin yağmurdan etkinlenmemeleri için koruyucu bantla kapladık. Her öğrencimiz kendi elleriyle toprağı kazıdı ve fidanlarını diktiler. Daha sonra her bir öğrencimiz kendi ismini fİdanlarına bağladı. öğrencilerimiz kendi diktikleri ağaçların bakımını kendileri üstlendiler. Bu etkinlik öğrencilerimizin en çok sevdiği ve mutlu oldukları etkinliklerden biri oldu.

May

Projemizin bu etkinliğinde öğencilerimiz Web 2.0. aracı olan Answergarden'ı akıllı tahtada uygulayarak öğrendiler. Sınıf ortamında Her öğrenci sırayla tahtaya gelerek projede öğrendikleri kavramları yazdılar. Beyin fırtınası yöntemiyle oluşan kelimelerden en çok bilinen en büyük, en az bilinen en küçük olarak kaldı.Etkinlik sonunda öğrencilerin hangi kavramları daha çok öğrendiklerini görmüş olduk ve ortak okullarımızla aynı sayfayı kullandığımız için ortak değerlendirme yaptık.En çok bilinen kavram "iklim değişikliği" ve en az bilinen kavram "sel" oldu.Bu etkinliğe başlamadan önce AnswerGen web-2 aracını araştırdık ve nasıl kullanıldığını öğrendik. Öğrencilerimiz bu yeni aracı çok ilgi çekici buldular. öğrencilerimiz diğer öğrenciler veya insanlarla aynı şeyleri düşünebileceklerini görerek empati yeteneklerini geliştirdiler. ingilizce kelimeler yazmak dil becerilerine katkı sağladı ve ortaya çıkan ürün küresel ısınma konusunda farkındalık geliştirdiler.

May

Öğrencilerimiz ile birlikte güvenli internet kullanımı panomuzu oluşturduk. Küreselleşen dünyada internetin önemini ve internet ortamındaki tehlikeli durumları anlatan bir pano hazırladık. Öğrencilerimiz panomuzu hazırlarken hem eğlendiler hem de öğrendiler. Panomuz sayesinde okulumuzda da güvenli internet kullanımı konusunda farkındalık oluşturmayı başardık.

May

 

Öğrencilerimiz ile birlikte okulumuzdaki geri dönüşüm kutularına ek olarak üç farklı materyal için geri dönüşüm kutuları hazırladık. öğrencilerimiz geri dönüşüm kutularımızı hemen kulanmaya başladılar. okulumuz idareci, öğretmen ve öğrencilerimizden geri dönüşüm kutularımızın çok güzel olduğuna dair dönütler aldık.Aldığımız olumlu dönütler öğrencilerimizin projeye ilgisini ve motivasyonunu artırdı.Geri dönüşüm kutularımızı yaparken geri dönüşümün nasıl yapıldığı ve önemi konusunda bilgi edindik. Bu etkinlik ile birlikte öğrencilerimiz geri dönüşümün önemini anlayıp kişisel hayatlarına geri dönüşümü entergre ettiler.